Essity B 257.6 (-0.7 SEK) on 13-Aug-2022 17:29
Select region

Global Site

USA USA Russia Russia Germany Germany Mexico Mexico Netherlands Netherlands France France Sweden Sweden Italy Italy Spain Spain
Essity logo
Бренды

Компания

О компании Essity
Миссия и видение Наши убеждения Наша история Корпоративный бренд Essity
Бизнес Essity
Средства личной гигиены Потребительская бумажная продукция Продукция профессиональной гигиены Рынок Электронная коммерция
Инициатива в области гигиены и здоровья
О проекте "Инициатива в области гигиены и здоровья" Истории Наши партнеры Отчеты
Компания Essity в России
Торговые марки Наши фабрики - Советск Наши фабрики - Венев Наши фабрики - Светогорск Обязательная документация Локальные инициативы
Стратегия

Бренды

Бережное отношение к людям и природе

Наша деятельность
Благополучие Больше с меньшими затратами Безотходность и повторное использование
Как мы это делаем
Ответственный подбор поставщиков Ресурсоэффективное производство Ответственный бизнес
Почему мы это делаем
Наш подход к достижению целей устойчивого развития ООН Научно обоснованные цели
Права человека
Отчетность и данные
Годовой отчет и отчет об устойчивом развитии Безопасность продукции Система управления материальными активами Сертификация
Индексы и рейтинги

Инновации

Продукты и услуги
Диджитализация
Награды

Карьера

Вакансии
Работа в Essity
Преданность нашим сотрудникам Обучение и развитие Почему выбирают Essity? Compensation and Benefits Barrier Breakers
Студенты и выпускники
Выпускники Студенты Стажировки и профессиональное обучение Apprenticeships
Истории о развитии карьеры
Сообщество друзей Essity
Свяжитесь с нами
Total Rewards

Пресса

Информация для прессы
Новости компании
Глобальные пресс-релизы
Essity в социальных сетях
Home
Пресса
Глобальные пресс-релизы
2022
Пресса
Информация для прессы Новости компании Глобальные пресс-релизы Essity в социальных сетях

June 17, 2022

Essity and UNICEF in Mexico extend successful hygiene partnership

Hygiene and health company Essity and UNICEF in Mexico have signed a new three-year agreement to jointly educate and drive awareness of the importance of good hand hygiene and to break taboos around menstruation. The project, “Hygiene is our right”, highlights the rights of children and young people in relation to health, education and gender equality.

According to UNICEF*, 43% of girls and adolescents in Mexico point out that during their period they prefer to stay at home than go to school. The shortage of water and poor hygiene facilities in schools may contribute to higher absenteeism and weaker school results. In addition, the general knowledge of menstruation is considered low, where the need of education, discussion and support is deemed necessary to prevent discrimination and improve women’s rights. 

Essity and its feminine care brand in Mexico, Saba, have collaborated with UNICEF in Mexico since 2016 to increase dialogue about menstruation and hygiene issues among young people in the country, reaching 7.5 million people. In 2019, the partnership expanded into “Hygiene is our Right”, encompassing Essity’s Tork brand with the aim to educate pupils and teachers in Mexico City about the importance of good hand hygiene, breaking taboos around menstruation and strengthening standards and guidelines to support good hygiene and health in schools. As part of the program, Saba have also launched a period tracker app for girls to promote menstrual hygiene. Since 2019 an additional 200 000 people, including 42,000 pupils and nearly 3,200 teachers all over Mexico have benefited from the partnership. 

“I have seen with my own eyes how Hygiene is our right has contributed to breaking taboos surrounding menstruation by involving both boys and girls in conversations around periods and engaging local municipalities in the improvement of hand hygiene facilities. By extending our partnership with UNICEF for another three years, we are set to increase well-being and equality among children and young people in Mexico even further”, says Joséphine Edwall Björklund, Senior Vice President, Communications at Essity. 

* Study of Knowledge, Attitudes and Practices on Water (CAP), Sanitation and Hygiene in elementary and secondary schools of the states of Chihuahua, Guerrero, Chiapas and Oaxaca.

Essity and UNICEF in Mexico extend successful hygiene partnership
Back to press releases

Share this

Essity logo
Бренды Компания Инициатива в области гигиены и здоровья (Essentials Initiative) Контакты
Политика конфиденциальности Cookies Условия

телефон: +7-495-967-3367

E-mail: reception.moscow@essity.com

© 117218, г. Москва, ул. Кржижановского, 14, корп.3